Friday 14 April 2017

MAKA BERSYUKURLAH SELALU!

" Dan diwajibkan ke atas kamu berperang, sedang kan kamu tidak menghendaki, boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, boleh jadi pula kamu  menyenangi sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu, Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "[2:216]

At the end perjuangan yang pada mulanya, atau pun keadaan yang tidak kita suka,
Mesti InshaAllah akan jadi baik2 saja semuanya. Mesti.
Cuma tinggal lagi kita masih belum nampak akan hikmah2nya. Setuju, permulaan menghadapi ujian memang sesuatu yang memedihkan, sesuatu yang Sukar untuk diterima, bahkan Sukar untuk mencapai reda dalam hati.
Tapi, tak Mengapa lah, cuba amalkan sikap selalu bersyukur, sikap selalu senang dengan apa yang menimpa, sabar dahulu, tenang dan dengan lafaz bismillah, cuba jalan terus.

Hakikatnya itu lebih baik.

Kepada diri sendiri dan hati2 yang masih tak boleh nak 'brain' dengan keadaan yang menimpa diri, jangan takut, jangan bersedih. Allah itu, sentiasa bersama2.

Teruss menadah ilmu dan pengalaman dalam mendepani ujian, supaya kelak kita menjadi dalam kalangan hamba2 yang lulus ujian hidup di dunia.

Al-Mulk [67:2]

Maka bersyukur lah selalu!
Besar dan dalam sebenarnya makna tagline legend ni, walaupun hanya tiga patah perkataan sahaja.

Jazakillah khairan katsir ukhti, dah ter'sibghah' dengan sifat mahmudahmu!

#makabersyukurlahselalu
#ibrahhidup


No comments:

Post a Comment

Percaya Sampai Syurga - Prolog

Dia leka menulis sesuatu di komputer riba. Jemari laju menekan papan kekunci, menyamai kelajuan susunan kata-kata di dalam minda yang sedang...